7 tipov na prvé jarné grilovanie

Zverejnené: 05.04.2019

Slniečko svieti, vtáky čvirikajú a príroda nás láka von. Opustite komfortnú zónu štyroch stien vášho domu či bytu a užite si jarné počasie s rodinou a priateľmi pri grile. Slnečné jarné dni nie sú tak horúce a sú priam ideálne na pobyt na čerstvom vzduchu. Pripravte sa na grilovaciu sezónu už teraz. Ponúkame vám niekoľko tipov, ako si grilovačku užiť naplno.

Bez práce nie sú koláče

Ešte predtým, ako sa vonku usadíte za stôl plný dobrého jedla, musíte dať do poriadku záhradu a vybavenie. Nechcete predsa, aby sa vaši známi pozerali na neupravený trávnik a rastliny bez života. Upravte stromy, vdýchnite kvetom po dlhej zime život, ošetrite záhradný nábytok a nezabudnite ani na gril. Aj keď ste ho zodpovedne pripravili na zimný odpočinok, potrebuje sa zbaviť prachu a nadobudnúť lesk s vhodnými prípravkami.

Skôr ako položíte mäso na gril – marinujte

Marinovanie mäsa znižuje tvorbu karcinogénov pri grilovaní. Vedecké štúdie potvrdili, že naloženie mäsa do zmesi oleja, soli, korenia a rôznych byliniek znižuje tvorbu škodlivých látok o 57 % až 88 %. Jednoznačné tvrdenie, prečo to tak funguje zatiaľ nepoznáme. Existujú dohady, že marináda vytvára ochranný plášť medzi proteínmi v mäse a teplotou grilu.

Veľkosť je dôležitá, aspoň v prípade mäsa

Menšie kúsky sa pripravia rýchlejšie, rovnomernejšie a budú krásne šťavnaté. Mäso krájajte na plátky alebo kocky. Okrem klasických steakov môžete oživiť výber pochúťok o krevety.

Strážte teplotu

Nad grilovaným mäsom držte nepretržitú stráž, vyzbrojení kliešťami na obracanie. Pri vysokej teplote sa zvyšuje tvorba karcinogénnych látok. Preto sa nemá mäso opekať na priamom plameni a rošt má byť aspoň 30 centimetrov nad plameňom.

Dokolečka dokola, šťavnatý steak volá

Mäso často obracajte. Nielenže bude rovnomerne prepečené, šťavnaté, ale zahubíte aj prípadné baktérie. Najmä v prípade úpravy hovädzieho mäsa, v ktorom sa môžu nachádzať baktérie E. Mäso sa odporúča obracať každých 30 sekúnd pri teplote 160 °C.

Mastné a pripečené mäso môže niekomu chutiť, ale...

Niekto naozaj preferuje mastné, jemne spálené kúsky mäsa. Myslite však na vaše zdravie. Čím viac mäso „pripečiete“, tým viac rakovinotvorných buniek bude obsahovať. Tiež vyberajte chudšie druhy mäsa ako hovädzie, hydinu či ryby. Nejde iba o kalórie, ale tuk sa pri grilovaní roztápa, steká do ohňa a uvoľňuje sa dym plný karcinogénov.

Pestrá ponuka

Prevažná časť ľudstva sú mäsožrúti, no nesústreďte sa len na tento typ potravín. Ugrilujte si sladké zemiaky, zeleninu, urobte chrumkavé toasty alebo lahodný grilovaný syr. Dochutené olivovým olejom a bylinkami budú skvelou prílohou a potešia aj oko stravníkov. Nezabudnite ani na pitný režim. Osviežujúce limonády so sezónnych surovín sú skvelé a zdravé. Pre jar je typická rebarbora a v kombinácii s jahodami vyvolá explóziu chutí.

 

CHCEM NOVÝ GRIL

 

Photo by rawpixel.com from Pexels

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
  ____    _____                  ____ 
| __ ) |___ | _ _ ___ / ___|
| _ \ / / | | | | / __| | |
| |_) | / / | |_| | \__ \ | |___
|____/ /_/ \__, | |___/ \____|
|___/
Enter the code depicted in ASCII art style.