Máte sedavé zamestnanie? Nepodceňte výber kancelárskeho kresla

Zverejnené: 30.01.2018

Bolieva vás často chrbát? Sedavé zamestnanie, nedostatok pohybu či nesprávne držanie tela na seba nenechajú dlho čakať. Ak do tejto kategórie ľudí zapadáte aj vy, nemali by ste svoje zdravie brať na ľahkú váhu a niečo s tým robiť. Niekoľko účinných cvikov na chrbát a správne kancelárske kreslo vás bolesti zbavia raz-dva.

 

Najskôr vám predstavíme pár cvikov na chrbát, ktoré môžete cvičiť aj v kancelárii a potom vám pomôžeme pri výbere vhodného kancelárskeho kresla.

Uvoľnenie zápästí a napätia v spodnom chrbte

Pri tomto cviku sa budete naťahovať do strán. Uvoľníte ním nielen napätie v zápästiach, ktoré je spôsobené prácou s počítačom, ale tiež natiahnete svoje boky a uvoľníte spodnú časť chrbta. Ako na to?

 

Postavte sa a nohy dajte na šírku svojich ramien. Nadýchnite sa ruky vzpažte nad seba, pričom dlane by mali byť otočené k sebe. Popri výdychu si chyťte ľavé zápästie pravou rukou. Opäť s nádychom ľavú ruku ohnite tak, aby jej dlaň smerovala nahor. Ako budete vydychovať, jemne sa natiahnite doprava, avšak ľavé rameno a zápästie neprestávajte ťahať pravou rukou. Zhlboka dýchajte a užívajte si pocit uvoľňovania. Po približne 20 sekundách vymeňte strany a cvik opakujte.

 

Uvoľnite svoje plecia

Sedíte už za počítačom pár hodín a svoju pozíciu ste zatiaľ nezmenili? Váš chrbát sa poteší, ak mu doprajete trochu pohybu. Okrem toho, že uvoľníte trapézový sval, tento cvik uvoľní aj hornú časť chrbta.

 

Sadnite si vzpriamene a s nádychom krúžte pravým plecom dopredu a s výdychom dozadu. Zopakujte tri razy a zmeňte smer krúženia. Potom plece vymeňte za ľavé a urobte to isté, čo s pravým. Ak to spravíte, s nádychom zdvihnite obidve plecia smerom k ušiam a výdychom ich spustite. Toto cvičenie môžete robiť vždy, keď budete cítiť, že sú vaše plecia stuhnuté.

Vykrúťte svoj chrbát na kancelárskom kresle

Takzvané výkruty na kancelárskom kresle sú priam liekom na dlhé sedenie. Uvoľnia vám celú chrbticu, najmä jej strednú časť.

 

Prevedenie tohto cviku je tiež veľmi jednoduché. Posaďte sa vzpriamene na okraj kresla, hlavu sa snažte ťahať hore, plecia dozadu a dole. Dlane spojte vo výške hrudníka a oprite ich o hrudník. S výdychom sa pomaly predkloňte a zároveň vytočte smerom doprava. Lakeť by sa mal zaprieť do pravého stehna tesne nad kolenom. Hlavu vytočte hore a pozerajte sa do stropu. Toto spravte päť nádychov a výdychov a vymeňte strany.

 

Cvičenie nestačí, potrebuje aj kvalitné kancelárske kreslo

Darmo budete každý deň poctivo cvičiť, keď je vaše kancelárske kreslo nekvalitné. Uvedomte si, že v ňom denne presedíte niekoľko hodín. Čo to znamená? Že sa rozhodne neoplatí šetriť na ňom. Aké otázky by ste si pred kúpou kresla mali položiť?

 

  • Je sedadlo kancelárskeho kresla dostatočne široké a výškovo nastaviteľné? Je to pohodlné kreslo či v ňom neobsedím?
  • Sú lakťové opierky výškovo nastaviteľné?
  • Má kreslo anatomické operadlo? Vyhovuje mi jeho zakrivenie a má nielen bedrovú opierku, ale aj opierku na hlavu?

 

Ak ste si už kancelárske kreslo vybrali, nastavte si ho tak, aby vaše kolená boli v 90° uhle. Vaše chodidlá by sa mali celou plochou dotýkať zeme a vzpriamený chrbát by ste mali opierať o chrbtové operadlo, ktorá zabráni automatického zhrbeniu.

 

CHCEM SI POZRIEŤ VAŠU PONUKU KANCELÁRSKYCH KRESIEL

 

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
     _      ____             ____    ____ 
/ \ | _ \ _ __ / ___| / ___|
/ _ \ | |_) | | '_ \ | | _ | | _
/ ___ \ | _ < | | | | | |_| | | |_| |
/_/ \_\ |_| \_\ |_| |_| \____| \____|
Enter the code depicted in ASCII art style.