Máte sedavé zamestnanie? Tipy, ako si chrániť zdravie

Zverejnené: 14.09.2023

Všetci vieme, že sedavé zamestnanie nie je pre ľudské telo prirodzené a že má veľmi veľa závažných nevýhod. Nechceme tieto negatívne vplyvy rozoberať, veď ste o nich počuli už určite dosť. Radi by sme sa s vami podelili radšej o konkrétne tipy a odporúčania, ako si chrániť zdravie a predlžiť vitalitu tela aj duše.

 

Prerušte flow

Ste vlastníkom veľmi hodnotnej schopnosti, ak sa aj v dnešnom uponáhľanom svete viete do svojej práce naplno ponoriť a dosiahnuť stav „flow“. Ale ako všade, aj tu sa v pozadí ukrýva tá povestná minca, ktorá má dve strany. Keď všetku svoju pozornosť sústredíte na informácie na obrazovke, ľahko sa môže stať, že zabudnete na pitný režim. Rovnako hrozí, že vaše telo sa nachádza v jednej polohe niekoľko hodín. Nastavte si notifikácie na smart hodinkách, ktoré vás jemne, ale nekompromisne prinútia k činu: napiť sa, prejsť sa po chodbe, vystrečovať svaly.

 

 

Jedzte múdro

Zdravé raňajky nie sú len o dobrom pocite z vitamínov a pekných fotkách na sociálne siete. Doprajte si ich pohodlne, pomaly a zasýtia vás na niekoľko dlhých hodín. Nezabudnite ani na príjem tekutín už od úplného začiatku dňa. Desiatu, olovrant a obed si noste z domu aspoň niekoľkokrát týždenne, pretože iba tie ingrediencie poznáte naozaj, ktoré ste do jedla pridávali vy sami. Spoločné stravovanie s kolegami však môže byť príjemným spestrením dňa, pokojne sa k nim pridajte – niektoré dni iba s hrnčekom čaju.

„Zobkanie pri počítači“ je celkom bežným javom. Ak sa to týka aj vás, majte v šuplíku nejaké zásoby zdravých maškŕt. Je oveľa lepšie dať si sladkú proteínovú tyčinku, za hrsť mandlí alebo sladučký koláč zo zdravých prísad ako si niečo odopierať a vynahradiť si to neskôr impulzívnym nákupom nezdravých polotovarov, cukríkov a chipsov.

 

 

Hýbte sa

Zámerne sme tento odsek nenazvali „Športujte“. Chodiť na tréningy totižto nestačí. Vaše telo aj psychika vám musia byť veľmi vďačné za pravidelné vykonávanie vášho obľúbeného telocviku. Prirodzený pohyb, používanie pohybového aparátu pre aktivity bežného života ale neviete nahradiť. Nehovoriac o tom, že hodinka denne je skutočne málo.

Vytvorte si denný režim tak, aby stavy nehybnosti v jedinej polohe boli čo najkratšie. Ráno choďte do práce na bicykli alebo pešo, resp. vystúpte z autobusu o 1-2 zastávky skôr. Počas obednej prestávky sa choďte prejsť a urobte tak aj po odbití záverečnej. Výťah má červenú, žúry s mierou ale neodmietajte, tanec dokáže zobudiť všetky svaly tela.

 

 

Spite sladko

Ľudia so sedavým zamestnaním nemávajú až taký dobrý spánok. Je to logické, pretože, keď je hlava plná informácií, telo zas plné energie, krajina snov sa neotvára tak ľahko. V prvom rade, zakážte si nosiť prácu domov. Vypnite si notifikácie a ak filmy pozeráte doma na tom istom notebooku, ktorý používate aj na pracovisku, zmeňte to. Zariaďte si radšej domáce kino. Pred večerným relaxom pred telkou ale choďte na čerstvý vzduch. Ďalej, premeňte svoju spálňu na miesto ako stvorené na kvalitný odpočinok.

 

Zdroj fotiek: Pexels, Unsplash

 

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
           ____    ___    _            
__ _ / ___| / _ \ | |__ _ __
/ _` | | | | | | | | '_ \ | '__|
| (_| | | |___ | |_| | | | | | | |
\__,_| \____| \__\_\ |_| |_| |_|
Enter the code depicted in ASCII art style.