Novoročné predsavzatie: Ako začať cvičiť a neprestať

Zverejnené: 02.01.2019

A máme to tu zase! Vianočné večierky a trhy, kde ste neodolali cigánskej a na Štedrú večeru ste si dopriali poriadnu porciu vyprážaného kapra na sviatočnom stole máte za sebou. Rovnako aj prvý sviatok vianočný, ktorý ste strávili s tanierom plným koláčov pri vianočných rozprávkach a dojedali ste zemiakový šalát. Veď čo keby sa náhodou pokazil. O Silvestri ani nehovoríme. Je tu však už nový rok a s ním aj nové vianočné predsavzatie. “Tento rok začnem cvičiť!“

Z novoročných predsavzatí sa stalo klišé. Ľudia si vstupujú do svedomia s vierou, že nasledujúci rok na sebe „zamakajú“ a hlavne urobia zmenu. Bohužiaľ, väčšinou zostanú pri starých zvykoch. Asi dobre viete, že najčastejšie vysloveným predsavzatím je zmena životného štýlu, pravidelné cvičenie a zdravá životospráva. Aj z tohto dôvodu zvykneme ospravedlňovať svoje nadmerné hodovanie počas sviatkov. Veď na Nový rok nastane tvrdý režim a pre istotu naberieme ešte nejaké to kilečko navyše. Prvotné nadšenie však zmizne skôr, ako odzdobíte vianočný stromček.

Nečakajte zázraky

Slabou stránkou nás všetkých je, že keď sa pre niečo nadchneme, chceme to mať hneď a bez čakania. O to väčšie je sklamanie, keď po prvej návšteve posilňovne prepotíte tri tričká, na bežiacom páse sa pokúšate tromfnúť Foresta Gampa, ste nadšení, že vás bolí každý sval a dali ste si poriadne „do tela“. Jediným problémom je,  že nohavice zo strednej stále nezapnete.

Dosiahnuť rýchle výsledky prirodzenou formou je nemožné. Začať cvičiť je iba prvý krok, oveľa dôležitejšie je neprestať a tréning kombinovať so správnou stravou a aktívnym spôsobom života.

Začnite žiť aktívne

Nikde nie napísané, že cvičiť sa dá iba vo fitku. Samozrejme, že je to najideálnejšie prostredie s potrebným vybavením a prítomnosťou trénera, no niekomu môže byť nepríjemné ukazovať sa v obtiahnutom úbore pred vyšportovanými členmi.

Na začiatok môžete cvičiť doma, je to stále lepšie ako vôbec. Postupne si zlepšíte techniku aj kondíciu a získate väčšiu istotu. Trénujte s kamarátom, kolegom alebo so svojím blízkym. Urobte z cvičenia spoločnú aktivitu a vzájomne sa podporujte. Pre niekoho môžu byť veľkou motiváciou aj viditeľné zmeny na „sparing partnerovi“.

Sezónne obmieňanie športov zaženie nudu

Posilňovanie je vhodné doplniť inou športovou aktivitou. Môžete ju obmieňať podľa sezóny. Na jar vytiahnite bicykel, v lete kraľujú kolieskové korčule, na jeseň sa venujte turistike a spoznajte krásu našich hôr. V zime hlavne „nezaspite na vavrínoch“, lyžujte sa, korčuľujte sa na ľade a posilnite imunitu behom na čerstvom vzduchu.

Skupinové cvičenia sa tešia veľkej obľube

Ak vás nebaví cvičenie ako také, skúste zumbu, aerobik či pilates. Veľkú popularitu si získava jumping a fitness joga. Hlavne robte pravidelne to, čo vás baví.

Naštartujte zdravý životný štýl

V každom prípade platí, že samotný pohyb nestačí a základ úspechu spočíva v strave. Zbytočne budete „potiť krv“, ak najzdravšou vecou vo vašom jedálničku je diétna cola a nemáte stravovací režim. Váš pupok nezmizne, a to je veľakrát dôvod straty motivácie. Existuje veľa spôsobov, ako zistiť, čo by mala obsahovať vaša chladnička, keď chcete schudnúť. Obráťte sa na výživového poradcu, ktorý vám nastaví presný stravovací plán alebo ak si myslíte, že máte dostatok sebazapretia, nechajte si poradiť od známych, kúpte si odbornú literatúru alebo sa spýtajte starého dobrého Googlu. 

 

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
     _      __  __    ___   __  __  _____ 
/ \ | \/ | / _ \ \ \/ / | ___|
/ _ \ | |\/| | | | | | \ / | |_
/ ___ \ | | | | | |_| | / \ | _|
/_/ \_\ |_| |_| \__\_\ /_/\_\ |_|
Enter the code depicted in ASCII art style.