Štyri dôvody, prečo sa vám nedarí schudnúť

Zverejnené: 07.02.2020

Zhadzovanie nadbytočných kilogramov je beh na dlhú trať a možno máte práve vy pocit, že do cieľa nikdy nedobehnete. Na tanieri máte samé zdravé veci, sem – tam skočíte do fitka alebo si zacvičíte obľúbenú zostavu pred televízorom. Prečo potom tukové zásoby nemiznú? Chudnutie je veľmi individuálna záležitosť, ktorú ovplyvňuje viacero faktorov. Pohlavie, zdravotný stav, genetická predispozícia, ale aj úplne banálne chyby, ktorých sa dopúšťate pri cvičení môžu brániť vašej ceste za vysnívanou postavou.

Nechávate telo hladovať

Je síce pravda, že základom chudnúceho programu je úprava jedálnička, no to neznamená, že budete hladovať. Takýmto prístupom nielenže oberáte telo o dôležité živiny, ale koledujete si o problémy psychického charakteru. Dospelý človek denne potrebuje 1400 kalórií, aby vôbec fungoval. Keď cvičíte, potrebuje logicky oveľa viac energie. Základom je pestrá strava bohatá na vitamíny a minerály a vyvážený podiel sacharidov, bielkovým a tukov. Jedzte pravidelne, v malých množstvách a často. Nevynechávajte hlavné jedlá a nezabúdajte ani na desiatu a olovrant.

Zanedbávate rozcvičku

Na hodinách telesnej výchovy sa rozcvička nerobila len kvôli vyplneniu času. Telo sa pred fyzickým výkonom potrebuje zahriať. Urobte si niekoľkominútový strečing a dobre ponaťahujte stuhnuté svaly. Dobrá rozcvička je základ a tiež prevencia pred svalovou horúčkou a zranením.

Málo oddychujete

Spánok ovplyvňuje veľa procesov v tele. Jedným z nich je aj chudnutie. Ak málo spíte, vo vašom tele klesá hladina leptínu. Výsledkom je únava a sústavná chuť na maškrtenie. Každý deň si preto doprajte 7 až 8 hodín kvalitného spánku. Rovnako dôležitý je aj oddych po cvičení. Svaly potrebujú určitý čas na regeneráciu a ten nemajú, ak sa v posilňovni potíte každý deň. Navyše keď to s cvičením preháňate a preceňujete svoje schopnosti, môžete ľahko prísť k úrazu. To, že ste „prešvihli“ svoj limit spoznáte veľmi ľahko – pocítite bolesť. Veľa ľudí má tendenciu pokračovať v cvičení, no to je chyba. Ak príde bolesť, tréning sa pre vás skončil.

Pijete málo vody

Aj keď fľaša s vodou vo vašej tréningovej taške určite nechýba,  možno na ňu zabúdate počas dňa. Nedostatok tekutín má na svedomí „lenivý“ metabolizmus, väčšiu chuť do jedla a stratu energie, nevyhnutnú pri cvičení. Vodu majte teda poruke neustále. Nečakajte, kým vás prepadne smäd - vtedy je už neskoro a telo trpí dehydratáciou.

Foto: www.pexels.com

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
  _                                 
| |_ __ _ _ _ __ _ ____
| __| / _` | | | | | / _` | |_ /
| |_ | (_| | | |_| | | (_| | / /
\__| \__, | \__, | \__, | /___|
|___/ |___/ |___/
Enter the code depicted in ASCII art style.